blog_v1_10_05_2022
Strona Główna / Blog – Księgowość Medyczna / Jak dokonać wpisu podmiotu leczniczego do Rejestru Wykonującego Działalność Leczniczą?

O tym, jak dokonać wpisu, dowiesz się, przeglądając poniższą listę. W jej ramach zebrano niezbędne informacje w pigułce:

  1. Wpis dokonywany jest wyłącznie drogą elektroniczną.
  2. Rejestrujemy się na stronie https://rpwdl.ezdrowie.gov.pl/.
  3. W urzędzie statystycznym składamy wniosek o nadanie zakładowi leczniczemu 14- cyfrowego nr REGON, numer nadawany jest niezwłocznie po złożeniu wniosku.
  4. Wypełniamy elektronicznie wniosek (zakładka Utwórz Wniosek), wpisując w pierwszej kolejności podmiot leczniczy, np. osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą (w zakresie formy prawnej istnieje możliwość wyboru z propozycji zawartych na liście) – mówiąc w uproszczeniu: podmiot leczniczy, czyli ten podmiot, który będzie prowadził działalność leczniczą za pomocą zakładu leczniczego.
  5. Zakład leczniczy, a więc to miejsce i ta struktura, za pomocą której podmiot leczniczy będzie wykonywał działalność leczniczą (infrastruktura, niezbędne urządzenia, personel) – zakładka 3. wniosku.
  6. Wpis jednostki organizacyjnej – obligatoryjnie jedna jednostka organizacyjna, w praktyce jednostkę organizacyjną stanowi zakład leczniczy.
  7. Wpis komórki organizacyjnej w ramach jednostki nie jest obligatoryjny, zależy od potrzeb danego podmiotu leczniczego.
  8. Następnie załączniki: potwierdzenie opłaty od wniosku o wpis – 589,00 zł. Opłatę od wniosku należy wpłacić na konto urzędu wojewódzkiego, który prowadzi rejestr podmiotów leczniczych, do którego chcesz się wpisać.
  9. Zakładka informacje dodatkowe, gdzie zawarte są określone oświadczenia wynikające z przepisów prawa, które należy zaznaczyć zgodnie ze stanem faktycznym.
  10. Wpis dokonywany jest w terminie 30 dni od dnia wpływu wniosku, w praktyce sprawa załatwiana jest w krótszym terminie.
  11. W sytuacji, gdy we wniosku zaistnieją określone braki, osoba załatwiająca sprawę wysyła wezwanie do ich usunięcia drogą elektroniczną na zarejestrowanym koncie (patrz punkt 2.).
  12. Termin na usunięcie ewentualnych dodatkowych informacji to 7 dni, licząc od dnia potwierdzenia odebrania elektronicznej korespondencji.
6
w.-fratczak-zdjecie-1

Autor
Honorata Janik-Skowrońska

Autor
Wioletta Frątczak